Skridskoskola i Rosengårds ishall

Lördag den 8 oktober drar Malmö Konståkningsklubb igång sin skridskoskola i Rosengårds ishall. Skridskoskolan är ett samarbete mellan konståkningsklubben och fritidsförvaltningen. Tillfällena är gratis för barn och ungdomar.

Plats: Rosengårds ishall (Frölichs väg 6)
Tid: Lördagar kl 10.15-12.15
Period: 8 oktober-10 december (vecka 40-49).

Fritidsförvaltningen har köpt in skridskor och hjälmar till utlåning och konståkningsklubben har instruktörer på plats som hjälper till med allt från att snöra skridskor till att lära sig att åka. Ingen föranmälan krävs, det är bara att dyka upp.

Skridskoskolan drog igång hösten 2010 och blev då en succé. Syftet med satsningen är att skapa möjligheter för barn och ungdomar som bor i Rosengård att vara med i fritidsverksamhet i Rosengårds ishall.

- De tidigare omgångarna har visat att det finns ett stort intresse bland barnen. Klubben hade ungefär 100 barn per pass, säger Anna Ingloff, föreningssekreterare på fritidsförvaltningen.

- Vi ser det som väldigt positivt att kunna bidra med utrustning och ledare så att fler barn får möjlighet att prova på skridskoåkning.

För ytterligare information

Christine Lacoste, Malmö Konståkningsklubb, 0706 18 74 13 (efter kl 16), skridskoskolan@malmokk.se

Anna Ingloff, föreningssekreterare, fritidsförvaltningen, 040-34 28 62, anna.ingloff@malmo.se

Anna Johnsson, kommunikatör, fritidsförvaltningen, 040-34 25 96, anna.58.johnsson@malmo.se