Nyhet -

​Vill du hjälpa nyanlända flyktingar? Träffa frivilligorganisationer på ditt bibliotek!

Flera frivilligorganisationer arbetar hårt för att hjälpa, stötta och underlätta för alla de flyktingar som kommer hit. Vi vet att många malmöbor vill engagera sig och bidra till detta arbete. Är du en av dem?

Du kanske skulle vilja engagera dig i någon organisation men inte riktigt vet vilken eller hur man ska gå till väga?

Några av biblioteken i Malmö anordnar nu informationsträffar för dig som vill engagera dig för asylsökande i Malmö.

Kom och träffa olika frivilligorgansationer, ta chansen att ställa frågor och bilda dig en uppfattning om de olika sätt du som frivillig kan engagera dig.

Läs mer om hur situationen ser ut för flyktingar i Malmö just nu.

• Tisdag 10 november kl 18-20 på Stadsbiblioteket
  • kan du träffa både Röda Korset och Rädda barnen.
  • Onsdag 11 november kl 17-19 på Kirsebergsbiblioteket
  • kan du träffa Röda korset, Rädda barnen och Svenska kyrkan.
  • Torsdag 12 november kl 16-18 på Garaget
  • kan du träffa Röda korset och Rädda barnen.

För mer information kontakta:
    Malin Svensson, malin.c.svensson@malmo.se, tel 0766–23 37 05

Eva Jönsson