Beslutsfattare möts i Malmö

Pressmeddelande   •   Aug 21, 2012 17:03 CEST

Nästan 4 000 personer möts i nya MalmöMässan den 22-23 augusti under konferensen KOMMEK, som har landets största utbud av seminarier, debatter och utställaraktiviteter som rör ekonomi i kommuner och landsting i Sverige.

Den stora konferensen KOMMEK har sedan 1985 arrangerats i Malmö och i år hålls den för första gången i nya MalmöMässan i Hyllie.

En konferens i KOMMEKs omfattning, med deltagare från hela Sverige, bjuder på många naturliga tillfällen till spännande möten. Som en av medarrangörerna vill Malmö stad ge besökarna en extra krydda och bjuda på ytterligare ”Spännande möten” i vår monter B-02.

Välkommen att möta bl.a. kommunstyrelsens ordförande Ilmar Reepalu som kommer prata om den hållbara ungdomsstaden, Ghenwa Nahim, talesperson för Kryddor från Rosengård som berättar om Kvinnligt entreprenörskap i ny skepnad samt Julius Malmström, mannen som verkligen har satt evenemangsstaden Malmö på kartan! Bifogat hittar du det kompletta programmet.

Jan-Åke Troedsson, ekonomidirektör

Malmö stad

För ytterligare information:

Grethe Lindhe, 0706-94 11 15, grethe.lindhe@malmo.se

Läs gärna mer på www.kommek.se