Dags för ny bokmässa på Garaget

Dags för ny bokmässa på Garaget

På söndag slår Garaget upp portarna och hälsar alla välkomna till ännu en bokmässa. Passa på att lyssna på författarna Toni Rhodin och Pontus Joakim Olofsson, delta i serieworkshop och låt dig roas av stand-up.

I december förra året anordnade Garaget sin första bokmässa. Till helgen är det dags igen.

– Det här är en dag med möjlighet att ta del av Malmö förlagens utgivning, träffa och lyssna på författare och fika i våra sköna soffor, säger Lisa Jansson, sektionschef på Garaget.

Nytt för i år är de olika programpunkterna med författarna och serieworkshopen med Mattias Elftorp. Lisa Jansson beskriver uppslutningen som liten, men naggande god med lokal prägel.

För den som vill få sig ett gott skratt finns det även stand-up med Sara Lund/Claes Schmidt.

– Alla som vill ha en skön och underhållande eftermiddag är välkomna, säger Lisa Jansson.

Schemat för dagen:

13.00: Toni Rhodin, författare & skådespelare.

14.00: Pontus Joakim Olofsson, författare.

15.00: Serieworkshop med Mattias Elftorp.

15.30. Stand-up med Sara Lund/Claes Schmidt, författare och föreläsare.

Deltagande förlag:
Baba books, Kira förlag, Min Mammas Kreativa Rum & Förlag, wintersparv & sånt, Serieskolan, Tusen serier, Wormgod, EklundhPaglert förlag m.fl

Var och när?

Lönngatan 30, Garaget.

Söndagen 19/10, kl. 12-16.

Lisa Jansson, bibliotekarie och sektionschef på Garaget, 0733-24 79 23.

lisa.jansson@malmo.se