Boplats Syd förmedlar nu också i Svedala

Boplats Syd fortsätter den regionala utvecklingen med att nu också förmedla lägenheter i Svedala kommun. Avtal har tecknats med fastighetsägaren Torghusen i Bara AB om att förmedla lägenheter i företagets nybyggnationsprojekt Nya Bara.

I Nya Bara genomför PEAB, Svedala kommun och Volito ett spännande stadsbyggnadsprojekt där Nya Bara blir ett komplett samhälle med hundratals nya bostäder, ett levande centrum, elegant butiksgata och ett rikt serviceutbud. Det är inledningsvis en handfull hyreslägenheter i första etappen som ska förmedlas genom Boplats Syd. Lägenheterna ligger i Nya Baras absoluta centrum.

- Vi ser samarbetet med Boplats Syd som ett mycket bra komplement till vår egen uthyrning. Boplats Syd har många sökande registrerade i sin kö, vilket vi ser som en styrka, säger Elisabet Olsson, fastighetsförvaltare hos Volito Fastigheter som förvaltar området.

Det var Staffanstorp som var först ut när Boplats Syd den 1 oktober för första gången förmedlade lägenheter utanför Malmö Stad. Nu följer alltså Svedala efter och den 1 januari 2013 är det Lommas tur. Diskussioner förs också med fastighetsägare i många andra kommuner.

- Redan från början har ambitionen varit att Boplats Syd ska vara en regional förmedling och när man bestämde att namnet skulle vara Boplats Syd och inte Boplats Malmö så pekade man ut färdriktningen, säger Boplats Syds chef Krister Hjelm.

- I en region med gemensam arbets- och bostadsmarknad är det bra för alla med en regional samordning kring förmedlingen av hyresbostäder. De bostadssökande får ett större utbud att välja bland och regionens utveckling gynnas på många olika plan, menar Krister Hjelm.

För mer information kontakta:

Krister Hjelm, chef Boplats Syd

Elisabet Olsson, Fastighetsförvaltare, Volito Fastigheter AB