Calaisa ger gratiskonsert på skyltsöndag

Söndagen den 3 december är det skyltsöndag och avspark för årets julfirande i Malmö city. En av programpunkterna på scenen på Gustav Adolfs torg är högaktuella Malmöbandet Calaisa. Calaisa spelade från början traditionell irländsk folkmusik, men har sedan adderat både pop och country till sitt sound. 2006 har varit ett händelserikt år för bandet som både hunnit spela in sin debutplatta i Nashville, USA och spelat förband åt det engelska popbandet Simply Red. Klockan 15.00 söndagen den 3 december spelar de för hemmapubliken på skyltsöndagsscenen på Gustav Adolfs torg. Övrigt program Kl. 13.00 blir det med Olle Steimer & Co tillsammans med Doxy husband och en julkonsert med Malmö Akademiska kör tillsammans med inbjudna solister. (ca kl. 16.45). Däremellan kröns Malmö stads lucia (ca kl.16), vinnaren i årets julskyltfönstertävling utses (ca kl. 16.20) och det håll s jultal av Birigtta Nilsson, andre vice ordförande i Malmö Kommunstyrelse (ca kl. 16.30). Julmarknad Den traditionsenliga julmarknaden på Södra Tullgatan smygöppnar redan den 2 december. Här kan man handla allt från hantverk till matprodukter, och det går också att få sig en bit mat på plats. Öppet dagligen fram till den 23 december, vardagar kl. 11-18 och helgdagar kl. 11-17. Tomtens hus Tomtens julmysiga hus på Gustav Adolfs torg, där alla barn kan träffa tomten och tomtemor, öppnar kl. 10 på skyltsöndag och har öppet fram t o m den 22 december. Vardagar kl. 10-18 och helger kl. 11-17. Arrangörer av Jul i Malmö City är Malmö stads Gatukontor i samarbete med Malmö Citysamverkan. För mer info: www.malmo.se/julvinternojen och www.malmocity.se Projektledare Malmö stad, Kajsa Karlström, 040-34 12 71/0709-34 12 71, kajsa.karlstrom@malmo.se Projektledare Malmö Citysamverkan, Gitte Knutson, 040-30 70 18/0733-30 70 18, gitte.knutson@malmocity.se