Dansbandseliten, Tony Irving och ännu mer sällskapsdans till Malmöfestivalen

Dansbandseliten, Tony Irving och ännu mer sällskapsdans till Malmöfestivalen

Hej min kära journalistvän!

Nu kan jag äntligen presentera årets fantastiska dansbandsprogram. Även i år kommer Dansbanan med servering att ligga på Östergatan.

Till mitt 30-årsjubileum har jag den stora glädjen att kunna välkomna flera av Sveriges absolut största och mest erfarna dansband: Lasse Stefanz, Matz Bladhs, Wizex, BlackJack, Scotts, Titanix, Casanovas, Diamantorkestern, Donnez och Drifters!

Nu kan jag också avslöja att Tony Irving kommer tillbaka!

Förra årets dansskola med Tony Irving blev en vild succé. I augusti kommer den charmige Let’s Dance-domaren tillsammans med tidningen Allas återigen att bjuda upp till dans och lära ut bugg, foxtrot, swing med mera på Dansbanan.

Som Tony Irving själv sa till Expressen när han gästade Malmöfestivalen 2013: ”Alla festivaler borde ha en dansbana - det är vad svenska folket vill ha.”

Vilket leder till min tredje nyhet! Under mitt jubileum har jag inte bara en, utan två dansbanor! Mer sällskapsdans till mina besökare. På Bastion Vänersborg vid Rundan bygger jag en plats där dansföreningar från Malmö med omnejd håller i kvällar med uppvisningar och workshops i olika dansformer som tango, folkdans, linedance, salsa och mycket mer. Jag kallar platsen för Upp till dans!

För mer information och intervjuer, kontakta:

Pella Ström, festivalgeneral
0738-51 53 35, pella.strom@malmo.se

Andreas Kellerman, bokare dansband
0704-28 87 58

Varmt välkommen till en extra dansant och lustfylld 30-årsfest med Malmöfestivalen den 15-22 augusti.

PUSS & KRAM
Malmöfestivalen