Under Den Stora Vårfesten 26 april -5 maj fylls Folkets Park med massor av aktiviteter för stora och små

DEN STORA VÅRFESTEN I FOLKETS PARK, 26 april – 5 maj

Våren är äntligen här och i Folkets Park firar vi med dunder och brak. Den stora vårfesten pågår 26 april - 5 maj och under dessa tio dagar bjuder vi alla besökare på musik från kända artister, barnloppis, invigning av Vänskapstorget, sneakers swap, valborgsfirande och mycket mer!

Artister
För att fira in våren bjuder Folkets Park på mängder av härlig musik för allas tycke och smak. Under Den stora vårfesten uppträder artister som Emil Jensen, Iris Gold, Fastpoholmen, Ozzy, Faruk K och Miriam Aïda med flera.

Invigning Vänskapstorget
Den 26 april invigs Vänskapstorget. En ny plats i Folkets Park som har skapats för och designats av ungdomar. Under invigningen bjuds det på DJ's, dans med @Bowdown, utomhusbio, tv-spelsturneringar, skate och grillning. Samma dag uppträder Ozzy med Mazzo och Rankz på Stora scenen.

Barnloppis
Den 28 april är det säsongspremiären av den alltid lika populära barnloppisen. Från kl 09.00 kan ni fynda kläder och leksaker till stora som små barn.

Valborg
Den 30 april firas traditionsenligt Valborg i Folkets Park. Anders ”Ankan” Johansson leder oss genom kvällen som konferencier från Stora scenen. Klubbkören sjunger in våren med Emil Jensen som också håller årets vårtal. Avslutningsvis tänds valborgsbrasan av dansgruppen Estilo Faixa International som också bjuder på sambatåg med gruppen BAM.

Dessutom
Malmös första sneaker swap, rullskridskodisco, dans på Brändan, Turkisk kulturfestival, Barnfesten på Far i Hatten och historiska rundvandringar.

Hela programmet för Den stora vårfesten hittar ni här.

Alla parkens verksamheter har öppet och runt om i parken kommer det pågå aktiviteter, ute som inne.

För mer information, kontakta:

Felicia Fredriksson - 0709-34 12 29, felicia.fredriksson@malmo.se
Verksamhetsledare Folkets Park