Emil Jensen till Folkets Park

Högsäsongen i Malmö Folkets Park går mot sitt slut, men innan dess bjuds alla Parkens besökare på en riktig höjdarkonsert. På fredag, 10/8, kl. 19.00 står han på stora scenen, Emil Jensen!

- Vad jag förstår kommer det bli alla som är därs bästa kväll hittills i livet. Det är det minsta man kan förvänta sig, sen tar vi det därifrån, lovar Emil själv.

Det blir material från Emils senaste skiva och senaste ljudbok, men det blir självklart en del av hans mest älskade låtar och nummer sen tidigare. Som alltid blir det en blandning av musik och tal, allvar och skämt, personligt och globalt, greatest och rykande färskt.

Han har hunnit med att släppa fyra hyllade album och med sina föreställningar har han turnerat i hela norra Europa på allt från Dramaten till Peace and Love-festivalen.

De senaste åren har Emil fått Gustaf Frödings lyrikpris och Hoola Bandoola-priset till Björn Afzelius minne. Han hörs i sitt egna radioprogram ”Mellansnack” i P1, han har långfilmsdebuterat som skådespelare i Jan Troells Maria Larssons eviga ögonblick och sen tidigare är han europamästare i poetry slam.

”Emil Jensens texter och musik kännetecknas av ett skenbart spontant uttryck, lekfullt och träffsäkert. Men bakom ridån av humor finns ett stort allvar och ett uppriktigt samhällsengagemang.

I sitt skapande ställer han sig på de svagas och utsattas sida i kampen mot fördomar, hyckleri och maktmissbruk. Emil är en mångsidig konstnär som med sin personliga berättelse speglar vår tid.”

ur motiveringen till Fröding-priset.

Fri entré.

Kontakt: Andreas Ivansson, PR- och kommunikationsansvarig Malmö Folkets Park, 0709-341271