EXTRAINSATT 07:07am tors 9 aug i samband med Malmö City Horse Show

Pressmeddelande   •   Aug 08, 2012 11:06 CEST

Malmö stads frukostmöten 07:07 am är för Malmös näringsliv och anordnas normalt fyra gånger per år. Det är ett forum där företagare möter andra företagare och delar med sig av kunskaper och erfarenheter. Den här gången arrangerar vi ett extra frukostmöte torsdagen 9 aug kl 07.07, se nedan, med anledning av Malmö City Horse show. Plats: VIP-tältet, Ribersborg, Limhamnsfältet (mittemot Potatisåkern) Vi vill uppmärksamma en av de stora näringarna i Skåne, ridsporten. Under trevliga former visar vi upp ett av Malmös större evenemang och pratar om betydelsen av den här typen av arrangemang för besöksnäringen. Vi får också lyssna till hur tävlingarna startade i Malmö och hur man arbetat med kampanjen för det kommande arrangemanget, EM i Fälttävlan 2013 i Malmö och om konsten att bygga banor. Program: 07.07 - 07.30 Dörrarna öppnas "Frukost och mingel" 07.30 - 07.40 Näringslivsdirektör Pehr Andersson 07.40 - 08.00 Viveca Byhr Lindén, Projektledare Malmö stad, Show Director 08.00 - 08.15 Pehr Magnusson, Sport Director, International Technical Delegate/International Course Designer 08.15 - 08.30 Johan Hermansson, Turistdirektör Malmö stad 08.30 - 08.50 Frågestund 08.50 - 09.00 Dragning av vinst, ta med visitkort 09.00 - 10.00 Tävling startar, guidning av Kicki Klingspor, internationell domare Ytterligare information lämnas av Liselotte Ehn, Näringslivskontoret, telefon 040-342117, email liselotte.ehn@malmo.se