I love books väcker läslust hos unga Kirsebergsbor

I love books väcker läslust hos unga Kirsebergsbor

Nu är det dags för stadsdelsbibliotekens projekt I love books sista besök för året. Med den augustnominerade boken Cirkeln och fackboken Vampyrernas historia ska läslusten och upptäckarandan hos unga i Kirseberg väckas.Torsdagen den 17 november kl 18.00 är häxor och vampyrer temat för en spännande kväll med utlovat författarbesök på Kirsebergsbiblioteket.

Om Sara Bergmark Elfgren
Tillsammans med Mats Strandberg har Sara skrivit succéboken Cirkeln. Mystiska händelser utspelar sig i påhittade orten Engelfors, sex gymnasietjejer får veta att de är häxor. Flera länder har drabbats av Cirkeln-feber och snart kommer uppföljaren. Boken är Augustprisnominerad och håller dessutom på att omvandlas till filmmanus.

Om Katarina Harrison Lindbergh
Katarina debuterade som författare i våras med den populärvetenskapliga fackboken Vampyrernas historia. En kulturell och historisk resa om gengångare och blodsugare från Mesopotanien fram till vår tids vampyrer i tv-serier så som True Blood. En bok som svarar på det mesta du vill veta om vampyrer!

Om Projektet I love books

Vi älskar inte bara böcker, utan också serier och musik och ord i största allmänhet! Språket - talat som skrivet - står i fokus i stadsdelsbibliotekens projekt I love books. Projektet är en satsning för att främja läslusten och upptäckarandan hos ungdomar i Malmö. Projektet stöds av pengar från Kulturrådet.

Tid och plats

Torsdag 17 november kl 18.00 på Kirsebergsbiblioteket.
Drop in. Kom i god tid för en bra plats!

OBS! Lärare måste boka in sina klasser i förväg.

Mer information

För ytterligare information om projektet I love books och eventets innehåll kontakta Cissi Magnusson, samordnare I love books, 040 - 660 85 60, cissi.magnusson@malmo.se

www.malmo.se/ilovebooks

www.facebook.com/ilovebooks

Kirsebergs kontakt: Åsa Björklund, kommunikatör, 0708-14 43 68, asa.bjorklund@malmo.se

Bild: Sara Bergmark Elfgren och Katarina Harrison Lindbergh.
Foto på Sara: Andreas Apell