​Intensiv period i Folkets Park

​Intensiv period i Folkets Park

Nu har sommarsäsongen verkligen startat i Folkets Park med aktiviteter nästan varje dag. Imorgon är det traditionellt midsommarfirande, till helgen är det Superdupersommar-föreställningar, på tisdag startar ”Girls Gone Sommarkryss” och nästa lördag, 27/6,  är det dags för en av sommarens höjdpunkter. Då kommer nämligen Gunhild Carling med sitt Carling Big Band och ger en gratiskonsert.

Midsommar i Folkets Park.

Midsommarafton firas i Folkets Park med alla de traditionella inslagen. Midsommarstången kläs, reses och dansas kring. Programmet startar kl. 10.00 och pågår nästan hela dagen. Firandet avslutas med en stämningsfull konsert med Monika Hoffman och Claudia Campagnol trio kl. 15.

Superdupersommar: Skepp o´hoj med SjörövarMange och KattaPirat.

Superdupersommar, massor av gratis barnföreställningar, startade förra lördagen och de inledande föreställningarna har varit mycket populära och välbesökta. En riktig superduper-tradition är SjörövarManges och KattaPirats besök. Kl. 13 på midsommardagen kommer de till Moriskans utescen med sin show ”Skepp o´hoj med SjörövarMange och KattaPirat”. Söndagens föreställning är ”Crisálida” med Memory wax som även den ges kl. 13 på Moriskans utescen. Superdupersommar är gratis barnföreställningar varje tisdag, onsdag, torsdag, lördag och söndag. Föreställningarna ges nästan alltid kl. 13 från Moriskans utescen.

Girls Gone Sommarkryss.

Ingen sommar utan kryss! Folkets Park har saknat ett riktig sommarkryss och nu fylls det tomrummet. Hjärtligt välkomna till Folkets Park och Girls Gone Sommarkryss. På scenen står ett gäng kvinnor som inte bara är fantastiska musiker utan även förträffliga sångerskor, kryssledare, stand-up komiker och estradörer. Den fantastiska Josefin Johansson leder oss igenom krysset ackompanjerad av de evigt supersvängande The Mona Lisas. Tre tisdagar i rad med start den 23/6 kl. 19 är det kryssdags.

Gunhild Carling och Carling Big Band.

En av sommarens händelser i Folkets Park. Och det är fri entré! Gunhild Carling kommer till Folkets Park och hon tar med sig hela sitt Carling Big Band och ger en konsert med mycket sång, dans och glädje. 2014 var ett succéår för Gunhild Carling och Carling Big Band med massor av spännande inslag. Som till exempel medverkande i TV4s "Let´s Dance" och bejublat framträdande i Central Park, New York. Gunhild Carling blev också årets skåning 2014. 2015 deltog Gunhild Carling bl a i jubileumsupplagan av Let´s Dance. Och kl. 19 den 27/6 står Gunhild Carling på Folkets Parks stora scen.

Kontakt:

Mårthen Gunnarsson, parkchef Folkets Park, 0709-341215