Internationellt fastighetsevenemang till Malmö och Köpenhamn

Malmö och Köpenhamn delar värdskapet för det internationella Copenhagen Malmö Summit, med fokus på fastighetsbranschen i regionen. Evenemanget äger rum i Malmö och Köpenhamn den 28-29 april 2014.

- Vi är glada för att vi kan samarbeta med Köpenhamn om att attrahera internationella investerare till denna fantastiska region, säger Jan Haak, planeringsdirektör i Malmö stad.

Syftet med evenemanget är att ge internationella investerare en unik inblick i regionens fastighetsmarknad, visa på konkreta exempel och ge information om var man kan etablera sig i regionen. Konferensen, som kommer att vara öppen för alla, förväntas samla flera hundra deltagare.

Förhoppningen med evenemanget är att programmet skall ge investerarna god kännedom om villkoren för investeringar i regionen och visa de stora möjligheter som finns i Malmö och Köpenhamn.

Många privata aktörer kommer att engageras i samband med evenemanget, särskilt internationella fastighetsmäklare och verksamheter som arbetar med investeringar i fastigheter och projektutveckling.

Evenemanget äger rum den 28-29 april nästa år. Den 28 april startar evenemanget med Investor Summit – en mötesplats för speciellt inbjudna – i Malmö. Den 29 april äger den stora konferensen rum i Köpenhamn. För mer information http://cmps.dk/.

För mer information, kontakta:
Köpenhamns kommun: kontorchef Ingvar Sejr Hansen tfn: +45 27 50 22 05
Malmö stad: planeringsdirektör Jan Haak, tfn: +46 70 862 42 71

För information om investeringsmöjligheter i Malmö-Köpenhamnsregionen, besök: www.copenhagenmalmo.com.

FAKTA Copenhagen Malmö Summit
Copenhagen Malmö Summit är en del av det fördjupade samarbetet mellan Köpenhamns kommun och Malmö stad och består av en rad olika aktiviteter.

Investor Summit och Copenhagen Malmö Property Summit är gemensamma evenemang som sker i samarbete mellan Köpenhamns kommun, Malmö stad, Invest in Skåne, Copenhagen Capacity och Estate Media. De riktar sig till bygg- och fastighetsbranschen internationellt med fokus på europeiska investerare.

Köpenhamns kommun och Malmö stad har nära samarbeten på fler områden, bland annat i Interreg-projektet ”Partnerskap för tillväxt”, där man söker gemensamma lösningar på utmaningar för ökad tillväxt och konkurrenskraft i regionen.

Copenhagen Malmö Summit sker inom ramen för Köpenhamns kommun och Malmö stads fördjupade samarbete att tillsammans attrahera internationella investorer och verksamheter till regionen.