Kirsebergsbiblioteket. Foto: Biblioteken i Malmö

​Kirsebergsbiblioteket gör Entré

Kirsebergsbiblioteket åker på helgutflykt till köpcentret Entré med sitt popup-bibliotek. Den 12–14 april kan besökare få boktips, lyssna på sagostunder och rita framtidens bibliotek.

En vecka efter att Entré invigt ett flertal nya verksamheter besöker Kirsebergsbiblioteket köpcentret med sitt popup-bibliotek. Tidigare har man slagit upp sin verksamhet utanför mataffärer och på olika torg för att nå de som inte besöker biblioteket idag.

– Nu får vi en möjlighet att testa vårt popup-bibliotek en hel helg. Det är ett bra tillfälle för oss att visa upp allt fantastiskt man faktiskt kan göra med ett bibliotekskort, säger Linda Willander, sektionschef för Kirsebergsbiblioteket.

Under helgen kommer besökare bland annat att få specialanpassade boktips, berätta hur just deras drömbibliotek ser ut, och såklart skaffa sig ett bibliotekskort och låna böcker. Barn och unga kan lyssna på sagostunder, skriva poesi och rita framtidens bibliotek.

– Vi har ett uppdrag att skapa biblioteksverksamhet för alla och gärna tillsammans med Malmöborna, och då är detta ett bra sätt att berätta om vår verksamhet. På Entré finns flera verksamheter som riktar sig till barnfamiljer, så det är ett utmärkt tillfälle att nå den här målgruppen, berättar Willander.

Popup-biblioteket på Entré har öppet fredag–söndag, klockan 11.00–17.00. Den ordinarie verksamheten på Kirsebergsbiblioteket håller öppet som vanligt under helgen.

För ytterligare information kontakta Linda Willander, sektionschef Kirsebergsbiblioteket, 0708–70 65 44, linda.willander@malmo.se

Utskickat av Johan Björkwall, kommunikatör, 0768–78 63 23, johan.bjorkwall@malmo.se