Klubbmusik på hög nivå i nya Klubbtältet på Gustav Adolfs torg under Malmöfestivalen

I fontänen, på Gustav Adolfs Torg finns i år en restaurang där stadens klubbar får en chans att visa upp sig och inte minst att spela plattor. Projektledare för det hela blir Fredrik Nilsson, som kör GOOD-festerna på Jeriko och Chokladfabriken och Palle Tenfalk som driver BamBam och Fully Loaded på Inkonst. Varje kväll spelar fler a olika dj:s i set efter varandra på Klubben. Det är både lokala förmågor och gäster mer långväga ifrån. Klubbens utbud ska anpassas till Gustavscenens liveframträdanden. Det ska finnas en viss koppling mellan musiken som spelas på scenen och den som spelas på Klubben. Klubbkonceptet förväntas bli en lika självklar instans på Malmöfestivalen som Bastionen eller Manegen. Smakprov ur Klubbens program Bambam Exile Sound Palle Tenfalk ligger sedan tre år bakom reggaeklubben Bambam med otal iga världsartister i bagaget. Nu även aktuell med Dub Club Malm?. Med sitt soundsystem spelar han en lite annorlunda mix av roots reggae. Dj Soul Klubben Art Four Pleasure har framgångsrikt exponerat samtida housemusik för Malmöborna. Konceptet är "känsla, musik, konst och gäster". Långväga gäster varvas med Svenska och lokala housedjs till publikens uppskattning. Air Bureau Då de efter ett möte med George Clinton av misstag blev bestrålade med 1000 watt ren funk, antog de sitt namn. Se dan dess har de arbetat på ett tidlöst, sexigt och gungigt house sound. Plattan kommer ut i höst och detta live set är ett smakprov. Ad Lib Malmös äldsta one-nighter. Sedan 1983 100% energi, julgransljus, cigaretter, film, kalasmust och godisklubbor. Den enda klubben för personer med dokumenterat schizofren musiksmak. Möt Staffmaster, Bombi Beat och Cpt Carpet. Peter Thulin Driver sedan mer än tjugo år tillbaka den fantastiska skivaffären Musik & Konst i Malmö tillsammans med Lennart Per sson. Ruvar på en gigantisk samling kan man ana. Roten till allt gott växer ur hans skivback. Turkman Souljah (DK) Danske tvåfaldiga djvärldsmästaren Turkman Souljah är Danmarks dj-svar på Yngwie Malmsteen. En fantastisk show med två skivspelare och en mixer är finalen på Klubben Malmöfestivalen 04. Do try this at home! För mer information om Klubben: Janne Kleman och Niklas Jonsson E-post: niklas@supremeroyaldeluxe.com och janne@supremeroyaldeluxe.com Tel: 08-462 01 60