Kulturlovet på Malmö Museer

Teatersport i Fångtornet, musiksagan Kalle Krabba och trumpeten, tillverkning av betlyktor och fladdermusholkar... Höst + lov=Kulturlov - så också på Malmö Museer såklart. 1 - 5 november är museet fyllt av aktiviteter för barn och unga!

Havsbandet och SEA-U presenterar musiksagan Kalle Krabba och trumpeten
1-5 november kl 10 - 11, Teknikens och Sjöfartens hus
Följ med på ett äventyr med Kalle Krabba och hans vänne på havets botten.
Efter föreställningen får ni träffa levande krabbor och marinbiologen Martin, känd från SVT:s "Sommarlov". Musiksagan riktar sig till förskolebarn 3-5 år och varar i ca 30 minuter. Max 40 barn.

Teatersport i Malmös ruggigaste lokal!
1 och 5 november kl 13 - 16
Kom och lär dig teatersport i Fångtornet på Malmöhus slott. I samarbete med Malmö Kulturskola. I första hand för dig mellan 13 och 19 år. Max 24 deltagare.

Sant & otäckt!
3 november kl 12, 13 och 14, Fångtornet
En interaktiv föreställning med skådespelare kända från SVTs "Barda". Skådespelare från Malmö Stadsteater berättar sanna historier om människor som begått hemska brott och fått otäcka straff. Vågar du vara där? Vågar du lyssna? Vissa av fångarna kanske fortfarande lever...
Lämpligt för ungdomar 12 och uppåt, dock inga föräldrar. Föreställningen varar 40 min. Max 30 deltagare.

Gör betlyktor och tillverka fladdermusholkar!
1-5 november kl 13 - 15. Öppet hus i Kommendanthuset.
Holkarna tillverkas till självkostnadspris, 50 kr.

För samtliga arrangemang gäller ordinarie inträde och först till kvarn... (ingen föranmälan).

För mer information, kontakta Malmö Museer:
Kristina Gidlöf Persson, museipedagog, tel 0705-318910
Henrik Wulff de la Motte, museipedagog, tel 0708-374052