Lena Philipsson, Christer Sjögren, Susana Baca m fl klara för årets Malmöfestival

Malmöfestivalens bokningsgrupp arbetar för högtryck med årets bokningar. Hittills är bl a Lena Philipsson, Christer Sjögren och Susana Baca klara. Klara artister: Lena Philipsson Sveriges okrönta schlagerdrottning. Christer Sjögren Gör den King Creole-show som han gjort på Rondo i Göteborg under vintern. El Tatto del Tigre (BE) Ett 28 personer starkt mamboband med medlemmar från hela världen bjuder på färgsprakande och medryckande show. Malmö Opera och Musikteater & Electric Banana Band En familjeföreställning där Malmö Opera och Musikteaters orkester spelar tillsammans med Lasse Åberg, Janne Schaffer, Klasse Möllberg m. fl. Susana Baca (PE) Susana Baca från Peru sjunger med mjuk och förförisk röst till gitarrbaserad musik som hamnar någonstans mellan bossanova och salsa. Nationalteaterns rockorkest er Behöver väl ingen närmare presentation. Still going strong. Frontline Assembly (CA) Industrisynthrävar från Kanada. The Bellrays (US) Garagerock möter soul. Som om Tina Turner skulle fronta The Stooges. Aborted (BE) Death Metal mixat med melodisk grindcore, från Belgien. Cryptopsy (CA) Extrem Death Metal från Kanada. Tokyo Dragons (UK) Glamrock från London. Klara dansband: Perikles, Black Jack och Lasse Stefanz Kontakt: per.alexanderson@malmo.se, festivalgeneral, t el: 040-34 13 46/0709-34 13 46 kajsa.karlstrom@malmo.se, marknadsansvarig, tel: 040-34 12 71/0709-34 12 71 www.malmofestivalen.se