Malmöborna mest nöjda med sin stad

Pressmeddelande   •   Aug 17, 2012 09:35 CEST

Invånarna i Malmö trivs bäst med sin stad i Sverige. 73 procent av Malmöborna trivs bra. Det framgår av en ny undersökning beställd av Fastighetsbyrån. I undersökningen har 1000 personer svarat på frågor om hur de trivs på sin boendeort. Malmö rankas högre än både Stockholm och Göteborg. Svaren på frågorna varför Malmöborna bor och stannar kvar på orten är positiva och otvetydiga: För att de tycker om Malmö.

– Att Malmö är en fantastisk stad på många sätt är inget nytt för oss Malmöbor, och fler och fler upptäcker stadens fördelar. Undersökningen ger en mer rättvis bild av staden än den som många gånger visats i media. Nu drar Malmöfestivalen igång och ger alla besökare en utmärkt möjlighet att se vilken fin stad Malmö är, säger Ilmar Reepalu (S), kommunstyrelsens ordförande.

Ilmar Reepalu, 040-34 10 02

Åsa Waldemarsson, pressekreterare, 040–34 11 06

Läs undersökningen i sin helhet i Fastighetsbyråns pressrum: http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/fastighetsbyran/document/view/undersoekning-samtliga-resultat-21262