Malmöfestivalen och årets Kvarteret presenterar

Speedball tour med trefaldige världsmästaren och innebandyprofilen Jonatan Kronstrand. Kvarteret förvandlas till himmelriket för innebandyfreaks den 15 till 18 augusti. Den nya sporten Speedball är actionvarianten av innebandy med förhöjda sarger och plexiglas bakom mål. http://www.speedball.nu TIME 2 BATTLE – hiphop på högsta nivå För tredje året i rad! Nu höjer vi ribban ännu högre! Domare är FLYING STEPS från Tyskland, som dominerat den tyska breakdancescenen i snart tio år. Uppträder gör bland annat breakdancegruppen Pokemon, Breakdj´n nr 1, Dj Leacy från London, som har gått i Dj Grandmaster Flash´s fotspår. Gästspel av bland annat de kvinnliga rapparna ”Always on line”. Deltagarna tävlar i en boxningsring där de ”battlar mot varandra. Två breakdancegrupper med två personer i varje dansar två ronder á tre min. Streetdancefestival Den dansk-svenska breakdance/teatergruppen Freestyle Phanatix har vunnit första pris och bästa show i nordiska mästerskapet (breakdance) två gånger. Gruppen har under många år varit en framåtsträvande grupp som vill få in streetdance (breakdance, electric boogie och locking) på den finkulturella scenen. Flying Steps (Tyskland) Världsmästare i breakdance från Berlin. De välkända dansarna Vartan, Benni, Amigo, Crazy B och Mikel ger ”The Game Show” – en akrobatisk och halsbrytande föreställning med influenser från allt från kort och domino till Sega och Nintendo. Flow-Mo (Finland). I ”3D” dyker de in i en värld av tecknade serier. En abstrakt historia som framställs med hjälp av en videoprojektion, teatralisk musik och visuella effekter. Flow-Mo har korats till finska mästare vid ett flertal gånger. MovesPerMinute (Sverige) "4" är en föreställning som bygger på de fyra elementen jord, eld, vind och vatten samt de fyra årstiderna. Med effektfulla videoprojektioner skildrar dansarna naturens temperament och kontraster. Det är modern dans i en nästan meditativ form, samtidigt som basen fortfarande är streetdance och de rörelser som finns i locking, electric boogie, popping och breakdance. Världsrekordförsök …med bolljonglören Tomas Lundman. Förra året slog Bolljonglören till med ett världsrekord på Malmöfestivalen. Även denna gång ska han sittande jonglera med fotbollen och försöka sig på ännu ett rekord. Bolljonglören har över 300 världsrekord! Bolltrixartävling hålls samma dag den 17 augusti. Anmälan på plats mellan 13:00 och 18:00Mycket fina priser står på spel. Enväldig Jury är Tomas Lundman. Stil, antal träffar, och ålder kommer att vara avgörande. Så även om du är 12 år och inte har så många träffar kan du vinna över en som är 18. Team Headspin med proffsutövare Lyssna på musik, testa Headspins miniramp och flatland yta, uppvisningar, street basket, nya data- och TV-spel. På plats är Headspin Crew som består av Dj Sleepy, Miki Asante från Spotrunnaz, Freestyle Phanatix och Team Headspin. Z-TV sänder direkt från Headspin området. Andra medverkande är Andreas Lindqvist, Victor Byhr och Stefan ”Lillis” Åkesson från den svenska och internationella BMX, Inlines och Skatearenan. Latinkväll med Salsa Sambrosa Lätt och smidigt guidar Salsa Sabrosa alla som vill prova på att ryckas med i de lockande salsarytmerna. Talangjakt Den 19 augusti kan alla ungdomar ta chansen att uppträda inför publik och vinna en inspelning av en CD skiva. Tjejtält Det populära Tjejtältet är såklart tillbaka. För det mesta öppet för alla men ibland bara för tjejer. Mer information: Erland Weerasinghe tfn 0707-39 88 47