Miljö, hälsa och demokrati på Kronprinsen

På MILJÖ- OCH HÄLSOTORGET i Kronprinsen den 10-12 september finns Västra Innerstadens stadsdel och andra aktörer på plats för att möta medborgarna och berätta om sin verksamhet och hur man arbetar för en hållbar utveckling. Det finns också möjlighet att prata med stadsdelsfullmäktiges ordförande Rose-Marie Carlsson (s).

Bland utställarna på MILJÖ- OCH HÄLSOTORGET finns stadsdelens förskolor, skolor och medborgarkontor. Det kommer även att finnas information om det stöd och den service som stadsdelen ger inom vård och omsorg och individ- och familjeomsorg.

På plats finns också andra aktörer som arbetar med miljö- och hälsofrågor, exempelvis Miljöförvaltningen, VA Syd:s avfallsprojekt, Civilförsvarsförbundet samt butiker som säljer ekologiskt producerade varor. Den som vill kan även se film på temat miljö.

Under miljö- och hälsodagarna vill alla de som medverkar få möjlighet att träffa så många malmöbor som möjligt.

-Så passa på att komma till Kronprinsen och få mer kunskap om hur vi alla kan verka tillsammans för en hållbar utveckling när det gäller miljö, hälsa och demokrati, säger Carin Antonson, miljö- och folkhälsosamordnare i Västra Innerstaden.

Mer information om MILJÖ- OCH HÄLSOTORGET finns på Malmö stads hemsida.

FAKTA, MILJÖ- OCH HÄLSOTORGET i Kronprinsen

Var? Kronprinsens köpcentrum, Regementsgatan 52, Malmö

När? 10-12 september kl 11-17. Stadsdelsfullmäktiges ordförande Rose-Marie Carlsson (s) finns på torget den 12 september för att möta medborgarna och prata om närmiljön och stadsdelens verksamheter.

För mer information om programmet och utställarna: www.malmo.se/vastrainnerstaden eller medborgarkontoret, tel 040-34 61 40.

För mer information om arrangemanget

Carin Antonson, miljö- och folkhälsosamordnare i Västra Innerstaden, tel 040-34 61 85, e-post carin.antonson@malmo.se

Västra Innerstadens medborgarkontor, tel 040-34 61 40, e-post mbk.vi@malmo.se.

Charlotte Hedin, informatör i Västra Innerstaden, tel 040-34 61 71, charlotte.hedin@malmo.se