Musiktalanger från Fosie ger konserter på Gustav Adolfs Torg och Amfiteatern

Musiktalanger från Fosie ger konserter på Gustav Adolfs Torg och Amfiteatern

Fredagen den 29 juni var det premiär för sommarturnén med musikelever från Fosies skolor. 17 ungdomar bjuder på allt från sommarvisor till gamla klassiker.
- Ungdomarna är fantastiska, säger Katarina Hemmingsson, musik-lärare i projektet. De verkligen strålar och vi ser att de kan, vill och tror på sig själva.

17 musikintresserade ungdomar från Fosies högstadieskolor har fått möjlighet att sommarjobba med musikprojektet ”Musiktalanger på väg”. Under två veckor kommer de att ge konserter på en rad vårdboenden, daglig verksamhet och förskolor i stadsdelen samt på ett antal publika ställen i Malmö. Musikprojektet drivs av Fosie barn- och ungdomsverksamhet för fjärde året i rad.

-Det kommer att bli en musikblandning med kända stycken av bland andra Owe Thörnqvist, Lill-Babs och ABBA, berättar Marie Larsdotter, musiklärare i projektet.

-Vi vill uppmuntra spelglädjen hos eleverna och se till att det blir en meningsfull och rolig verksamhet för både ungdomarna och åhörarna under dessa veckor, säger Marie och Katarina.

Program för sommarturnén:

5 juli, kl 14.30                    Slottsträdgårdens café