På söndag startar Superdupersommar och på fredag återförenas Tummel!

På söndag startar Superdupersommar och på fredag återförenas Tummel!

Äntligen är det dags för Folkets Parks och Barnens scens årligen återkommande sommararrangemang: Superdupersommar. På söndag står den populäre Mojje på Stora scenen och sen blir det gratis barnteater varje tis-, ons-, tors, lör- och söndag hela sommaren till den 9 augusti. Och det är alltid gratis!

För sjätte året i rad arrangeras succén Superdupersommar och det ges upp emot 40 högkvalitativa föreställningar främst från Moriska paviljongens utescen. I år kan vi bland annat se fram emot föreställningen ”I Mumindalen” – en musikalisk resa i Tove Janssons förtrollande värld. Dessutom fortsätter samarbetet med Musik i Syd som liksom tidigare erbjuder ett rejält blandat innehåll som till exempel ”Sjung med Pettson och Findus” och ”Barnens allsångsshow”.

– Vi vill ge barn en kulturell upplevelse i den unika offentliga miljö som Folkets Park utgör. I fjol hade vi 27 000 besökare på totalt 40 föreställningar. En siffra vi hoppas slå i år, säger Claes Carlsson, projektledare för Superdupersommar.

Först ut är alltså Mojje som framför några av sina populära hits exempelvis ”Plåster på såren” och ”Tjabba tjena hallå”. Mojje är känd från flera olika TV-program och för att i flera år ha deltagit i sommarturnén Diggiloo. På söndag kl. 14.00 står han på Stora scenen i Folkets Park.

Miljömärkt event
En av årets nyheter är att Superdupersommar numera är ett ”Miljömärkt event”. Det innebär att Folkets Park uppfyller ett antal kriterier som berör bland annat avfallshantering, inköp av varor och tjänster samt transporter till och från eventet. Innan Mojje drar igång kommer representanter från Håll Sverige Rent överräcka ett diplom till Folkets Park som bevis på detta.

Välkomna på söndag kl. 14.00!

Tummel
Helgen i Folkets Park startar storstilat med ett återförenat Tummel som kl. 19.00 spelar på Stora scenen. Tummel har under flera års tids spridit glädje och yra på konserter, klubbar, bröllop, spektakel och fester! Musiken är en vild blandning av balkan, klezmer, orientaliskt och rock.

På fredag kl. 19.00 kör de igång!

Kontakt:
Claes Carlsson, projektledare Superdupersommar, 0709-341523