Påminnelse: ​Pressinbjudan: Jul i City

Påminnelse: ​Pressinbjudan: Jul i City

Till helgen startar det stora julprogrammet i city. Tareq Taylor och John Taylor, KRAVmärkt jul och julmarknad är bara något av allt det som sker på Gustav Adolfs torg till helgen. Nu bjuds press in för att tal del av allt det som sker under julfirandet. Välkomna till Triangeltorget, vid Södra Förstadsgatan, på torsdag 11/12 kl. 11.30.

Petra Elmquist, Malmö stads ansvariga projektledare, välkomnar press ombord på jultåget som tar sig genom ett Malmö i julskrud mot Stortorget.

På vägen berättar Petra Elmquist om allt som händer i Jul i City. Bland annat informeras det om Ljusparken, återbrukspyssel i Kungalunden och julverkstan.

På sin färd passerar jultåget flera av årets nyheter. Till exempel Kärleksgatan som pyntas med kärleksfulla dekorationer och således verkligen gör skäl för sitt gatunamn.

Tågets slutdestination är Stortorget.

All press hälsas hjärtligt välkomna den 11/12 kl. 11.30 på Triangeltorget. Samlingspunkt är vid jultåget och Kafferistas kaffebil där vi bjuder på julfika innan avfärd.

För mer information kontakta:

Petra Elmquist, projektledare gatukontoret, 0709-341562

Andreas Ivansson, ansvarig kommunikatör, gatukontoret, 0709-341271

Något av allt det som sker till helgen.

God grön jul

Tareq Taylor och John Taylor ger goda tips om hur du kan fira en grön jul 12 dec Julverkstan på Gustav Adolfs torg.

12 dec, kl. 12.00-12.30 Tareq signerar sin senaste bok ”Tareq Taylors Nordiska matresa : mat, dryck, drömmar och inspiration”

12 dec, kl. 12.30-14.00 John Taylor finns på plats och ger vinterträdgårdstips och berättar om sitt arbete i Slottsträdgården

KRAVmärkt jul

12 dec, kl.15-18 Julverkstan på Gustav Adolfs torg.

Vill du veta hur du kan göra din jul ännu godare? Kom in till oss i Julverkstan och prata om varför KRAV-märkt är godare för djuren och hälsan. Passa samtidigt på att smaka på en KRAV-märkt nyhet i pepparkakshyllan.

Malmö Fairtrade – schysst julgodis

12 dec, kl. 15-18 Julverkstan på Gustav Adolfs torg.

Vi bakar julens schysstaste godis och vill inspirera dig att göra detsamma.

Pepparkojsbygge

13-14 dec, kl. 11-16 Kungalunden, Gustav Adolfs torg

Bygg och skapa med KalasKojan!

Tillsammans bygger vi en fantasifull koja med inspirerande pepparkakstema.

Husarernas sextett

13 dec, kl. 13.00-14.00

Husarernas sextett är en klassisk svensk mässingssextett med två kornetter, två tenorer, horn och bas förstärkt med slagverk. Musikpaviljongen Gustav Adolfs torg.

Ljusinda och hennes trio

14 dec, kl 13.00-14.00

Ljusinda och hennes trio underhåller oss med julsväng och stämsång. Musiken tilltalar gammal som ung och värmer upp i julkylan.

Musikpaviljongen Gustav Adolfs torg.

Monika Hoffman

14 dec, kl 16.00-18.00

Monika Hoffman är nyss hemkommen från sin skivinspelning i USA. Till Gustav Adolfs torg kommer hon med massor av klassiska jullåtar. Musikpaviljongen Gustav Adolfs torg.