Pella ny general!

Drömjobbets drömjobb kallar Pella Ström sitt nya arbete som general för Malmöfestivalen.

Pella Ström som arbetat med Malmöfestivalen i tre år - det senaste som operativt ansvarig - efterträder Karin Karlsson, som lämnar Malmöfestivalen för att arbeta som projektledare för Malmö stads och Region Skånes arbete med Eurovision Song Contest.

Festivalgeneralen och hennes stab har ett tufft jobb med att rodda närmare 700 programpunkter på åtta dagar. Den nya generalen är dock - efter tre år med Malmöfestivalen - redan väl initierad i det enorma arbete som festivalen innebär.

– Jag har givetvis en stor fördel av att redan vara insatt i rutinerna kring festivalen. Det tar lång tid att komma in i detta fantastiska, men komplexa projekt, menar Pella Ström.

Pella Ström har arbetat som mat- och marknadsansvarig under tre festivaler. Under årets festival var hon även operativt ansvarig – ett jobb som då kändes som drömjobbet.

– När jag fick jobbet som operativ chef för festivalen tyckte jag att jag fått mitt drömjobb; att arbeta som general måste vara drömjobbets drömjobb. Jag har helt enkelt fått världens roligaste jobb, i världens skönaste stad, säger en leende Pella.

Den nya generalen och hennes stab kommer att fortsätta driva det miljöarbete som Malmöfestivalen arbetat med sedan 2009.

– Malmöfestivalen kommer att fortsätta vara en fantastisk upplevelse, i kombination med det redan påbörjade arbetet med miljö och jämställdhetsfrågor, avslutar Pella Ström.

Festivalstaben tillhör Malmö stads gatukontor.

Kontakt:

Pella Ström, festivalgeneral , Malmö stad, gatukontoret, tel 040-343408