Premiär för 'Evil in Lümmelberga' av Institutet på Malmö Konsthall

Premiär för 'Evil in Lümmelberga' av Institutet på Malmö Konsthall

Institutet, som är en del av den pågående utställningen The Alien Within – A living laboratory of Western society, fortsätter sitt projekt i C-salen med premiär för ett performace-verk och tips om två kommande evenemang:

PERFORMANCE: Evil in Lümmelberga (del I)

Onsdag 17/12 kl 19 i C-salen, Malmö Konsthall

Premiär för performance-verket Evil in Lümmelberga av Institutet.

#4: ”Daddy is not dead, he just changed his tactics”

En dröm om överträdelsen, längtan efter att något ska hända som bryter status quo. Institutet försöker med sin nya serie Evil in Lümmelberga förstå provokationens funktion i det institutionella rummet. I den första delen etableras systemets nödvändiga positioner, deras inbördes beroenden och njutningar. Pojken gör hyss, förvandlas till sin egen far och jagar sig själv. Drängen sover, drömmer att han är pojken. Pigan vet inte om att hon inte existerar. Prästen talar,säger sanningen.

Medverkande: Ervik Cejvan, Anders Carlsson, Linnéa Carlsson, Andreas Catjar, Erica Li Lundqvist och Christoffer Nordholm.

Foto: Linnéa Carlsson

OBS! Föreställningen börjar 19.00 och varar i cirka 30 minuter. Begränsat antal platser, så kom i god tid.

Och här är tips om två konserter i januari:

KONSERT OCH PERFORMANCE: CDA + WLA + BZT

Måndag 5/1 kl 18-21 i C-salen

#5: "Love is a burning thing, and it makes a fiery ring"

Konsert med CDA + WLA + BZT i samarbete med Institutet. En musikalisk hälsning från den romantiska kärlekens och den västerländska kärnfamiljens källare. I en två timmar lång ritual framförs det kompletta musikaliska partituret från triptyken om den romantiska kärleken och den västerländska familjen. Föreställningarna som ingår i triptyken är Conte d’Amour (2010), We love Africa and Africa loves us (2012) och Bis Zum Tod (2014).

KONSERT: Linnéa Carlsson med orkester

Söndag 18/1 kl. 15

C-salen

Konsert med Linnéa Carlsson med orkester i samarbete med Institutet.

#6 "The river is always flooding when it's time

För ytterligare information vänligen kontakta:

Anders Carlsson, konstnärlig ledare tel 0736 34 85 52 antan13@yahoo.com