​Premiär på Folkets Parks dansrotunda Brändan

​Premiär på Folkets Parks dansrotunda Brändan

Förra året återinvigdes Folkets Parks gamla dansrotunda Brändan. Under sommaren arrangerades flera populära danskvällar och nu växlar Folkets Park upp ytterligare med dans flera kvällar i veckan.

Flera olika dansföreningar arrangerar kurser med start under våren och det finns alla alla möjligheter att lära sig behärska allt från balboa och tango till schottis och foxtrot.

Dessutom blir det ännu fler dansbandsbesök. Förra sommaren dansades det till dansband vid fyra tillfällen. Detta utökas till sex gånger i sommar med start den 16 juni då Callinaz bjuder upp till dans.

Iväll, den 7 april kl 18:30, erbjuds ett smakprov på alla dessa danser. Då kommer flera av Brändans dansföreningar och presenterar sig och sina danser. Efter uppvisningen blir det socialdans.

Föreningar som kommer är bl a Countrobic, Internationella dansklubben, Sweden Balboa Society, Camarin, Cats' Corner och Svingen.

Brändan ligger vid det stora parktorget. Mittemot Moriska paviljongen och bredvid parkkontoret.

Välkomna ikväll, 7/4, kl. 18.30!

Kontakt:

Santiago Troche, projektledare Folkets Park, 0709-341317