Rättelse: Single session - samtalsmodell som fungerar

Internationella och svenska erfarenheter visar att ett, eller några få, terapeutiska samtal är till god hjälp och ibland lika bra som längre terapier vid problem av olika slag. Öppenvårdshuset Gustav och Familjerådgivningen i Malmö stad är först i Sverige med att arbeta med modellen Single session.

Den 4-5 september ordnar de en konferens om Single session och om att göra det enda samtalet så effektivt som möjligt. Inbjudna terapeuter och forskare från Calgary Kanada och Melburne Australien berättar om sina långa erfarenheter och den senaste forskningen på området. Erfarenheter från Malmö redovisas också.

Media är välkomna att delta på konferensen.

Tid: 4 september kl 09.00-16.00, 5 september 09.00-12.00.

OBS OBS: Plats: Hotell Scandic St Jörgen, Stora Nygatan 35, Malmö.

VÄLKOMMEN!

Vid frågor, kontakta: Ethel Lorentzson, chef på Öppenvårdshuset Gustav, tel 040 – 34 91 91, ethel.lorentzson@malmo.se