Sista festivaldagen smäller det

Festivalledningen presenterar vad som händer de sista skälvande timmarna på Malmöfestivalen 2003. Men det är inte bara ett hejdundrande och vackert fyrverkeri klockan 22.15 från P-huset Annas tak som sätter punkt för festivalen. Under Malmöfestivalens sista dag bjuds det också på massor med överraskningar på scenerna och i varje litet arrangemangstält – för både barn och vuxna. För barn Missa inte den stjärnspäckade showen för barn 0-13 år i Kulturmanegen kl 13.00 under ledning av Wallmans Salonger. Då intar framtidens artister scenen. Det blir också en festlig avslutningskarneval på Barnscenen tillsammans med Lasse Flygare och Peder Hansson och Quetzal. För vuxna Stora scenen bjuder på Lisa Nilsson kl 19.00, The Mo kl 20.15 och Eric Gadd kl 23.00. På Bastionen uppträder Superheroes kl 20.50-21.30, Dub Sweden kl 22.20-23.10, Mew kl 23.50-00.45, Baby Woodrose kl 19-19.30, Powersolo kl 20.15-20.50, Hank kl 23.10-23.45 På Tältscenen är det dessutom final i pop och rocktävlingen som pågått hela veckan på Bastionen. Fyra finalband tävlar kl 17-18 och kl 18.55 utses vinnaren. På Gustavscenen uppträder bland annat Bapi Das Baul & Senses kl 23.15-00.45 I Ungdomskvarteret på Stortorget blir det en dansant avslutning med massor av olika typer av dansshower kl 18.30-23.00. Kl 19.00-21.00 promenerar de bäst utklädda lagen från veckans drakbåtspaddling i parad genom city. Vid kanalen blir det sedan musik och uppvisning samt prisutdelning. Inte minst är det sista chansen för dig som ännu inte upplevt årets fantastiska nyhet -El Spectaclo. Det unika skådespelet av ljud och ljus som utspelar sig på Trygg Hansas fasad, Gustav Adolfs torg kl 22.45 och 00.45 Njut av festivalens sista sjudande timmar och välkommen igen nästa år! Hälsar festivalledningen