Stämningsfullt party i samband med Champions League

Kvällen kommer att starta i fotbollsloungen med DJ MRTN som värmer upp från kl. 17.00. Strax innan sändningen sätter scenprogrammet igång med ett pärlband av artister, runt kl. 18.45. Artistframträdanden kommer också att ske under matchens reklampauser.

-Det kommer inte bara vara party-party, vi vill också få fram en stämningsfull inledning med tal och musik som berör och engagerar, med tanke på alla oroligheter som pågår i världen, säger Attila Juhasz som är evenemangschef på fritidsförvaltningen i Malmö stad.

På Malmö stads facebookevenemang har redan tusentals malmöbor meddelat sitt deltagande på evenemanget på Stortorget. Reaktionerna är väldigt positiva.

-Det behövs något roligt i dessa svåra tider och fotboll engagerar och intresserar många. Zlatan är verkligen så otroligt älskad av alla, säger Attila.

Zlatan har även låtit specialdesigna en tröja till minne av kvällen vars intäkter oavkortat kommer att gå till ett välgörenhetsprojekt som han själv valt ut. 7000 tröjor kommer att finnas till försäljning på Stortorget och i MFF:s shop. På måndag kommer Zlatan att meddela vilken organisation som han valt.

Här är artisterna (konferencier: Cornelius Löfmark):

Alina D
Alina Devecerski är en svensk sångerska, låtskrivare, dansare och koreograf som slog igenom 2012 med låten "Flytta på dej" som blev singeletta i Sverige, Norge och Danmark.

Moto Boy
Moto Boy har kallats den omisskännliga romantikern med den "makalösa rösten“ och han lämnar få oberörda. Just nu spelar han in sitt nya album som släpps 2016 och avslutat sin världsturné med Cardigans.

Jonathan Johansson
Jonathan Johansson beskrivs som "en av de bästa vi har just nu” (Aftonbladet) och att han "tar publiken till himlen” (Metro). I våras släpptes albumet "Lebensraum” som fortfarande är en av årets högst betygsatta svenska skivor. Under våren åkte han ut på en utsåld Sverigeturné, sommaren spenderade han på landets största festivaler och just nu är han ute på en höstturné.

Leslie/Cherrie
Leslie Tay / Cherrie gör en gemensam spelning, och kommer att bjuda på en grym hiphop-show.

MRTN är ett välkänt namn på DJ & klubbscenen och har spelat på festivaler som Roskilde, Way Out West, Emmaboda och Malmöfestivalen. Han har delat scen med storheter som Justice, Skrillex, Erol Alkan och Yelle samt spelat på Eliason Merit Award i Los Angeles tillsammans med Rebecca & Fiona.

Martin är ett äkta MFF-fan och startade tiforörelsen i MFF 1996, samt den första Ultras-gruppen: Malmö Ultras. MRTN har därför spelat på flera av MFFs tillställningar, bland annat Supras 10-årsjubileum och den stora guldfesten på Stortorget 2014.

DJ Christophe Merchandise
Finns på plats efter MRTN och kommer bland annat att göra en scratch remix på Kal P dal.

Kontakt:

Attila Juhasz, evenemangschef på fritidsförvaltningen