​Streetfood och skatetävling -pressträff i Malmö Folkets park 28/4.

​Streetfood och skatetävling -pressträff i Malmö Folkets park 28/4.

Det är en intensiv helg som stundar i Folkets park. På lördag invigs det nya streetfood-torget, Malmö street food: Folkets park, och dessutom är det stor skatetävling, Folkets miniramp jam. På fredag inbjuds press till en träff där båda aktiviteterna presenteras. Leder pressträffen gör Felicia Fredriksson, verksamhetsledare Folkets park, och Gustav Svanborg Edén, Malmö stads skateboardsamordnare. Dessutom kommer det finnas både mataktörer och skateboard-åkare på plats. Välkomna 28/4 kl. 11.00.

Felicia Fredriksson, verksamhetsledare Folkets park:

— Äntligen är det dags! Nu öppnar vi Street food Malmö: Folkets park. Månader av förberedelser ger resultat på lördag. På vårt streetfood-torg hittar du inbjudna vänner som serverar riktigt god mat hela sommaren. Felicia fortsätter:

— Det är extra kul att inviga torget en helg som denna då det händer så mycket i Folkets park: skate-tävling och Valborgs- och 1:a maj-firande bland annat.

Gustav Svanborg Edén, skateboardsamordnare Malmö stad:

— Nu kör vi igång utomhussäsongen! Och med nya plattor i rampen kommer det bli full fart. Kan det bli bättre än när alla samlas och skatar tillsammans? Oavsett kön, ålder och stil ska alla med! Till Folkets miniramp jam är alla välkomna. Gustav fortsätter:

— Folkets miniram jam blir i år Malmöskatarnas uppvärmning inför årets största arrangemang: VM-deltävlingen och EM-finalen i skateboard som avgörs på Kroksbäck skatepark 25-27/5.

Välkomna till pressträff i Folkets park.

Plats: Folkets parks nya streetfood-torg vid Friisgatan.

Tid: kl. 11.00

När: fredag 28 april.