Superdupersommar för Superdupersommar

Folkets Parks och Barnens scens barnteatersamarbete Superdupersommar har hittills i sommar varit väldigt lyckat. Till dags dato har 23 föreställningar framförts och har totalt lockat 10 879 besökare. Det ger ett snitt på 473 besökare per föreställning. Motsvarande siffra förra året var 8 467 besökare och ett snitt på 368 besökare.

– Det är glädjande att fler och fler tar del av vårt breda barnprogramsutbud, säger Claes Carlsson, projektledare Superdupersommar, och fortsätter:

– Alla program har varit succé, men det som sticker ut är Midsommardans med familjen Carr, Midsommarskepp och hoj med Sjörövarmange och Katta Pirat, Lilla spöket Laban samt Benny Schumanns båda hästshower.

Men sommaren är inte slut och inte heller Superdupersommar. Imorgon, torsdag, ges Sjung med Pettsson och Findus och på lördag är det dags för en av de riktigt stora höjdpunkterna. Tillsammans med Nina Ramsby, Patrik Arve och Britta Persson står de kl. 14 på Moriskans utescen: Bröderna Lindgren!

Superdupersommar ger föreställningar varje tisdag, onsdag, torsdag, lördag och söndag till och med den 10 augusti då det hela avslutas med den traditionsenliga Clownfesten. En heldag med massor av skoj.

För de lite äldre finns det också en massa skoj i Folkets Park. Imorgon, torsdag, är det premiär för Allsång i Parken. Det utlovas en alldeles säregen blandning av glädje, trivsel, folklighet och glamour. Och så allsång, förstås. Allt under ledning av den populäre Jonas Hedqvist. Premiär den 18/7 kl. 19 på Stora scenen.

Kontakt:

Claes Carlsson, projektledare Superdupersommar, 0709-341532