Unga i Fokus bjuder in till Halv tolv hos mig

Fredag den 19 november arrangeras den avslutande lunchen i Malmö stads innovativa nätverkssatsning Halv tolv hos mig på Arbets- och Integrationscenter (AIC) i Rosengård.

Nätverkssatsningen är ett initiativ från Malmö stad-projektet Unga i Fokus, med viss inspiration från ett populärt matlagningsprogram i TV…

I Halv tolv hos mig får fyra för varandra okända personer från offentlig förvaltning, näringsliv och högskolan träffas för att käka lunch vid fyra tillfällen på varandras arbetsplatser.
De kände inte varandra från början, men under träffarnas gång har de diskuterat frågor om Malmös utveckling, deras egna verksamheter och hjärtefrågor! På lunchträffarna brukar det också dyka upp en och annan hemlig gäst i form av en ung malmöbo.

Tid:
Fredag den 19/11 klockan 12:30-13:30

Plats:
Malmö stad AIC, Rosengårds Centrum, Adlerfelts väg 4 F

Kontakt:
Helena Paulsson, projektsekreterare Unga i Fokus, Sociala resursförvaltningen
helena.paulsson@malmo.se

Catrin Haglund, projektsekreterare Unga i Fokus, Serviceförvaltningen
catrin.haglund@malmo.se

Unga i Fokus är:
Ett projekt inom Malmö stads extrasatsningen "Unga Malmö". 21 unga akademiker har anställts för att jobba kopplat till en förvaltningsledning.
De har tvådelat uppdrag: dels att införliva ett ungt perspektiv i förvaltningsledningarna, dels för att tillsammans utforma ett projekt som ska öka ungas inflytande i förvaltningarna.
Inom det gemensamma projektet jobbar Unga i fokus med tre områden:
Att förverkliga unga Malmöbors idéer
Unga medarbetare i Malmö stad