Världspremiär i Folkets Park: CRIME CITY LOVE

Världspremiär i Folkets Park: CRIME CITY LOVE

Klara Levins CRIME CITY LOVE är dokumentären om AlottaRiot, BitterFit, Bobicat och Fenix som alla slukas upp av Roller Derby-livet. De spelar i Malmö-baserade Crime City Rollers där de åker rullskridskor, svettas, tacklas, trillar och tar sig upp igen. Roller Derby är en sport och en subkultur, en parallell värld med helt egna regler och normer. Där har de hittat en frizon där kvinnor tar hur mycket plats som helst, och där vill de stanna kvar.

Förutom storslagen premiär under bar himmel bjuder kvällen på förfilm, sambainferno i parken och möjlighet att prova på rullskridskor från Crime City Rollers rullskridskobibliotek. Vi avslutar med premiärfest på Far i Hatten där Mykey spelar live och Elin Alvemark och Nicole Briggs underhåller från dj-båset.

Regissören finns tillgänglig för intervjuer 5 - 11 augusti.

PRESS:
Om regissören / Crime City Love
Crime City Rollers

DATUM: SÖNDAG 11 AUGUSTI
TID: 20.00 FILM: 22.00 EFTERFEST: 23.30
Mer detaljerat program finns här

ENTRÉ: GRATIS

ARRANGÖR: DOC LOUNGE / FOLKETS BIO MALMÖ / FOLKETS PARK / KLARAFILM

För mer info, intervju eller pressbilder kontakta:

Andrea Arvidsson
Projektledare Doc Lounge Malmö
+46 704120127