VM i Handboll 2011  - bara 100 dagar kvar

VM i Handboll 2011 - bara 100 dagar kvar

Nu startar nedräkningen till 2011 års stora internationella sportfest i Malmö, Skåne och Sverige.

• 100 dagar till Fanzone öppnar.
  • 100 dagar till Handbollsyra bryter ut i Malmö.
  • 100 dagar till första matchen i Handbolls VM 2011, Sverige – Chile.

De första synliga förberedelserna inför den stundande folkfesten har just tagit sin början. Först ut är nedräkningsklockan på Gustav Adolfs torg i centrala Malmö.

Från och med idag, tisdag 5 oktober 2010, kan alla som passerar torget följa nedräkningen till Handbolls VM 2011 i Malmö.

- Ingen ska kunna missa nästa års största sportsliga folkfest i stan, säger Petter Rörby.

Varje dag från den 13 januari till den 30 januari nästa år, är det möjligt att se alla handbollsmatcherna direkt på storbilds TV i Fanzone. Mellan matcherna utlovas möten, underhållning mat- och dryckesförsäljning.

I Fanzone samlas handbollsintresserade för att tillsammans se alla matcher och heja fram sitt lag. Här laddar man upp inför matcherna och möter andra intresserade. Fanzone är också mötesplatsen för alla, inte bara för handbollsfans. Alla är välkomna för att mötas, mingla och ha en trevlig stund.

-Vi ser framemot ett härligt myller och vimmel av människor  från hela världen i Fanzone, som i Malmö är  på Slagthuset, säger projektledare Petter Rörby förväntansfullt.

Allt om Handbolls VM i Malmö och Fanzone: http://www.handball2011.com/malmo

Kontakt: Petter Rörby, projektledare Handbolls VM Malmö stad