Behovsanpassad belysning sparar energi!

Nu lanserar företaget Malux produkten WESS, som är ett energisparsystem för belysningsanläggningar! WESS Energisparsystem sparar energi utan att man märker någon skillnad med blotta ögat genom att att sänka spänningen från centralen.

WESS ger möjlighet att anpassa belysningen där behovet av ljus varierar under dygnets olika timmar. Det kan röra sig om belysningsanläggningar vid till exempel vägsträckor, parkeringsplatser, bensinstationer, industrifastigheter, bostadsområden, hamnar och olika sport- och idrottsanläggningar.

Energibesparingssystemet WESS sparar upp till 25-40 procent av energin. Systemet kan ställas in på fem fasta nivåer; 100%, 80%, 70%, 65% och 60%. Vilken nivå som ska vara inkopplad styrs från en yttre signal som till exempel ett veckour, ljusrelä eller annan form av styrsystem.

Systemet är CE-märkt. -WESS dimrar ljuskällor av metallhalogen, natrium-, kvicksilver- och lysrörstyp med konventionella don, avslutar Martin Schulze-Nilsson.

WESS Energisparsystem / Dimringsteknik för belysning:

• Sparar 25-40 % av elkostnaden för ert belysningssystem.
  • Enkel installation vid centralen.
  • Ingen ändring av befintlig installation nödvändig.
  • Kort payback tid.
  • 5 års produktgaranti.