Den Lyckliga Pessimisten till klassisk teater i Göteborg

Den Lyckliga Pessimisten till klassisk teater i Göteborg

Humorföreställningen ”Den Lyckliga Pessimisten” av och med Jan Bylund och Mattias Lundberg kommer till Göteborg i mars 2017 i ett samarbete med Lorensbergsteatern.

Föreställningen som beskrivs som en skrattsuccé, är en humoristisk uppgörelse med alla optimistkonsulter och självhjälpsböcker som hävdar att man blir lycklig bara man ”tänker positivt”, ”tror på sig själv” och ”lever i nuet”. Föreställningen har turnerat i landet sedan våren 2015 och nu är det Göteborgs tur att få en rejäl dos Lycklig Pessimism.

-Det ska bli jättekul att få spela på en klassisk teater som Lorensbergsteatern, där det levererats en och annan galenskap genom åren, säger Mattias Lundberg.

Föreställningen är ett samarbete mellan Bylund/Lundberg och Lorensbergsteatern som har som målsättning att kunna erbjuda nyskriven svensk humor till Göteborgarna:

-Det är fantastiskt roligt att under vårt jubileumsår, få presentera ytterligare en föreställning som stämmer in i vår strävan om att det ska vara roligt att gå på vår teater, säger Pernilla Wagnborg, teaterchef på Lorensbergstatern.

Att försöka övertyga Göteborgarna om fördelarna med pessimismen ser Bylund och Lundberg inte som något omöjligt.

-Nej, Göteborgarna är ju till skillnad mot Stockholmarna realister och vet att det krävs hårt jobb för att bli lycklig. De har fattat att räkmackor ska ätas och inte glidas omkring på, säger Jan Bylund.

Föreställningen har turnerat sedan februari 2015. Återstående föreställningar hösten 2016 är:

• Kalmar 24 oktober
  • Oskarshamn 25 oktober
  • Växjö 26 oktober
  • Stockholm 16 november

Information:

Titel: Den Lyckliga Pessimisten

Datum och tid: 22 mars 2017, 19.00-20.20

Manus och medverkanden: Jan Bylund komiker och författare & Mattias Lundberg, psykolog och författare.

Biljettpris: 320:- inkl serviceavgifter

Biljetter: www.tickster.se, Biljettkassan Lorensbergsteatern.

För mer information, kontakta:

Mattias Lundberg, 070-3154078, mattias@aplato.se

Jan Bylund, 070-6540360, janbylund@janbylund.se

Pernilla Wagnborg, 070-8344201, pernilla.wagnborg@kulturtuben.se

Se även: https://www.tickster.com/sv/events/12hhmu0juk2aghk/2017-03-22/den-lyckliga-pessimisten-goteborg

___________________________________________________________________________

Mattias Lundberg är Leg, Psykolog, Leg Psykoterapeut, Docent i Psykologi vid Umeå Universitet, Författare, Föreläsare och Moderator.

Mattias är författare till bland andra: Jäkla Människa - en handbok i hur man hanterar jobbiga människor på arbetet & 13 typer av par - och vad de säger till psykologen

Mattias är vill göra psykologin tillgänglig och lättförståelig och drar sig inte för att ha åskter om hur saker och ting fungerar!