Inbjudan till humorföreställningen "Den Lyckliga pessimisten" 16 november, Stockholm

Representanter från media inbjuds till säsongsfinalen av humorföreställningen "Den Lyckliga Pessimisten" av och med komikern Jan Bylund och psykologen/författaren Mattias Lundberg.

Föreställningen bygger på boken med samma namn som Bylund och Lundberg gav ut redan 2014, och som av många anses ha startat den "pessimistiska trend" som spritt sig över landet. Föreställningen kan beskrivas som en underhållande uppgörelse med alla som hävdar att man blir lycklig bara man "tror på sig själv", "tänker positivt" och "satsar 110%" Helt enkelt en riktigt käftsmäll åt alla optimistkonsulter.

Föreställningen har spelats runt hela landet sedan februari 2015 inför fulla hus på nästan varje ort. Föreställningen i Stockholm den 16 var tänkt att bli turnéfinal, men stor efterfrågan gör att turnén förlängs över våren 2017 med spelningar i bland annat Linköping, Halmstad, Göteborg och en återkomst till Stockholm.

Till föreställningen i Stockholm den 16 november har över 1100 personer hittills löst biljett.

_________________________________--

Representanter för media inbjuds till föreställningen. Vid intresse, kontakta Mattias Lundberg, 070-3154078 eller mattias@aplato.se för ytterligare information

• Datum: 16 november
  • Tid: 19.00-20.30, ingen paus
  • Plats: Filadelfiakyrkan, Rörstandsgatan 5

___________________________________________________________________________

Mattias Lundberg är Leg, Psykolog, Leg Psykoterapeut, Docent i Psykologi vid Umeå Universitet, Författare, Föreläsare och Moderator.

Mattias är författare till bland andra: Den Lyckliga Pessimisten & Det är sant - det stod ju i tidningen