Charlotte Perrelli gästar Gabriel Forss och hans kör Happy Voices

Charlotte Perrelli gästar Happy Voices i november

Med över 500 körmedlemmar är Gabriel Forss kör Happy Voices den störta kören i Skåne. Höstens gästartist är ingen mindre än Charlotte Perrelli som till våren är med i Malmö Operas musikal Pippin.  Konserten är i Baltiska hallen i Malmö söndagen den 12 november klockan 18:00.

För 13 år sedan startade Gabriel Forss kören i Stockholm och 2009 startade han kören i Malmö och några år senare även i Göteborg. Varje vecka sjunger över 2 000 personer i Gabriels kör på de tre orterna och många av dem har varit med från starten. Våren 2017 bytte kören namn från Du kan sjunga gospel till Happy Voices.

- Att sjunga ger glädje och välbefinnande för kroppen. För varje onsdag när vi träffas får alla i kören inte bara sjunga utan de får också massa energi med sig hem. De är glada när de kommer men jag lovar de än mer glada och positiva när de lämnar repetitionen, berättar Karin Holm marknads- och kommunikationsansvarig.

Charlotte Perrelli är höstens gästartist

Varje termin avslutar kören med en konsert och denna gång är det den 12 november klockan 18:00 i Baltiska hallen i Malmö med gästartisten Charlotte Perrelli, en av Sveriges mest mångsidiga artister. Genom åren har Charlotte släppt soloalbum, spelat flera musikalroller och dessutom skrivit tre böcker. Genombrottet för Charlotte var med dansbandet Wizex och efter det har vi sett henne medverka i en rad olika shower, teveprogram och galor.

Mest känd är hon troligen för sina framträdande i Melodifestivalen och 1999 representerade hon Sverige i Eurovision Song Contest och vann med låten Take Me to Your Heaven.

I vår kan vi se henne på Malmö Opera i musikalen Pippin, och här spelade hon också huvudrollen i Evita 2012.