Medborgarskolan har fått projektpengar av Region Skånes Miljövårdsfond

​Enklare för företag att bli klimatneutrala

Medborgarskolans projektidé att göra det enklare för företag att bli klimatneutralt får stöd av Region Skånes Miljövårdsfond. Med hjälpa av projektpengarna och ett nära samarbete med Miljödiplom Syd kommer nya miljöutbildningar på distans att lanseras under våren 2018.

I veckan blev det klart att Medborgarskolans projekt ”Att bli klimatneutral” blivit godkänt av Region Skånes miljövårdsfond. Med distansutbildningarna blir det enklare för små och medelstora företag, organisationer och föreningar i Skåne att öka miljökunskapen. För ju fler som aktivt arbetar med miljöfrågor desto bättre är det för Region Skånes arbete att bli klimatneutralt.

- Med detta utvecklingsprojekt vill vi göra det lätt för företag att sprida information om miljöpåverkan och bidra till ett klimatneutralt samhälle. Vi gör detta projekt i nära samarbete med Miljödiplom Syd som också arbetar med miljödiplomering av företag. På så sätt kan vi säkra att utbildningen är en godkänd och aktuell miljöutbildning, berättar Karin Holm marknads- och kommunikationsansvarig på Medborgarskolan i Skåne.

Region Skånes Miljövårdsfond

Varje år delar Region Skåne ut pengar ur miljövårdsfonden. Målet är att fonden vill lyfta idéer som vårdar miljön och skapar en hållbar utveckling, både lokala och regionalt i Skåne.