Ny förbundsstyrelse vald vid Medborgarskolans stämma

Söndagen den 28 augusti 2016 höll Medborgarskolan sin förbundsstämma på Radisson Blu Arlandia Hotel. 91 ombud, anställda, representanter från Folkbildningsrådet och branschorganisationen Studieförbunden och övriga inbjudna deltog i stämman. Mötesordförande var Henrik S Järrel.

Förutom sedvanliga stämmoförhandlingar fick åhörarna lyssna på ett föredrag av förbundschef Ann-Sofie Henriksson, på temat ”Medborgarskolan i framtiden – möjligheter och utmaningar”.

Medborgarskolans förbundsstyrelse har från och med 28 augusti 2016 följande sammansättning, förbundsordförande Catharina Holmberg Nacka, vice förbundsordförande Hans Wallmark Ängelholm, förbundschef Ann-Sofie Henriksson Uppsala, Lovisa Orsberg Uppsala, Willy Brändström Umeå, Johan Fridell Stockholm, Eva Malmström Jonsson Stockholm, Leif Nilsson Örebro, Carina Philipsson Trelleborg, Christina Rådegård Uppsala och Christian Wahl Laholm. Personalrepresentanter är Peter Hansson Uppsala och Magnus Dahl Uppsala.

För mer information var vänlig kontakta:

Ann-Sofie Henriksson, förbundschef, 018-56 95 02, ann-sofie.henriksson@medborgarskolan.se