Peter Wigert ny VD för Medborgarskolan Stockholmsregionen

Peter Wigert, 43 år, har utsetts till ny VD för Medborgarskolan Stockholmsregionen. Han kommer närmast från jobbet som generalsekreterare på Friskis&Svettis, Sveriges största idrottsförening med en stark idéburen grund. Innan dess var han ekonomi- och finansdirektör inom koncernen Telge AB i Södertälje.

- Jag är både stolt och glad över att ha fått förtroendet att leda Medborgarskolan Stockholmsregionen in i framtiden. En idéburen organisation som verkar inom utbildning och bildning har de allra bästa förutsättningar för att ge människor ett lärande för livet och jag ser fram emot att utveckla verksamheten tillsammans med såväl medarbetare som kunder, säger Peter Wigert.

- Vi är mycket glada över att få hälsa Peter Wigert välkommen som VD för Medborgarskolan Stockholmsregionen. Han placerade sig främst bland en rad kvalificerade kandidater i en mycket grundlig rekryteringsprocess. Peters tidigare erfarenheter passar oss som hand i handske. Peter är i grunden civilekonom och har gedigna ekonomiska kunskaper. När detta kombineras med ett stort kunnande och intresse för idéburen verksamhet är jag övertygad om att vi funnit en person som på rätt sätt kommer leda Medborgarskolan Stockholmsregionen in i framtiden, säger Lena Cronvall Morén, ordförande i Medborgarskolan Stockholmsregionen.

Peter Wigert tillträder tjänsten som VD den 2 mars 2015.

Lena Cronvall Morén, 073-564 90 78
Peter Wigert, 076-199 27 00

Medborgarskolan Stockholmsregionen, med välkända varumärken som Kulturama, Stockholms Tillskärarakademi och Påhlmans Handelsinstitut, är en ideell organisation som verkar i en bransch med många kommersiella aktörer. Medborgarskolan arbetar för att dessa varumärken ska vara de självklara valen inom en konkurrensutsatt sektor där Medborgarskolans nytänkande, höga kvalité och ständiga förbättringar ska inspirera till ett lustfyllt och livslångt lärande. Verksamheten ska bedrivas med en sund ekonomi där eventuella överskott alltid ska återinvesteras fullt ut.