Life-butikerna väljer MediaAnalys för ökad synlighet inom sökmedia

MediaAnalys har ingått samarbete med Life-butikerna gällande sökmotoroptimering.

- Vi är självklart mycket stolta över att lifebutiken.se, som är ett av Sveriges största och mest välkända varumärke för produkter och tjänster inom hälsa, väljer MediaAnalys som leverantör, säger Henrik Zobal, VD på MediaAnalys.

MediaAnalys kommer att hjälpa lifebutiken.se med utvecklingen av deras tekniska plattform för att driva besökare och kunder till deras webbplatser via sökmotorer som Google och Yahoo. Avtalet omfattar leverans av både sökmotoroptimering och sponsrade länkar.

- Vi har valt MediaAnalys för deras kunskap och attraktiva affärsmodell och att de vågar förlita sig på sin kunskap och tillsammans med oss dela risken i det utmanande marknadsarbete som SEO medför, säger Klas-göran Petersson, Business manager Internet på Lifebutikerna.

• sponsrade länkar

MediaAnalys är ledande i Sverige inom internetmarknadsföring. MediaAnalys har hjälpt fler än 3000 företag att få nya kunder via nätet, och i synnerhet via sökmotorerna såsom Google och Yahoo.MediaAnalys vision är att vara den självklara partnern när det gäller sökmarknadsföring i Norden, såväl för stora som små företag.