Svif väljer sök och MediaAnalys får nytt spännande uppdrag

Svif, Sveriges Vandrarhem i Förening, med 200 vandrarhem som erbjuder 12000 bäddar via Svif hemsida och Citybreak onlinebokning satsar på sökmotoroptimering med hjälp av MediaAnalys.

”Vi är glada över förtroendet och det känns spännande att arbeta med Svif eftersom det inom turismbranschen är extra viktigt att vara sökbar på google och andra sökmotorer. Förtroendet visar återigen att vår affärsmodell är mycket attraktiv, oavsett branschtillhörighet” säger Henrik Zobal, VD på MediaAnalys.

”Svif satsar på att sökmotorgenererade kontakter ska stå för en betydande del av den totala affärsvolymen i framtiden” säger Kaj Elmell, ordförande för Svif. ”Vi kommer att lägga stort fokus på vår webbplats och onlinebokning via Citybreak där kunden kan söka och boka boende bland 200 vandrarhem över hela Sverige. Det är en mycket viktig kommunikationskanal i vårt arbete att bredda kunskapen om Svif varumärke.

"Vi har valt MediaAnalys därför att de har en intressant arbetsmodell kring SEO och att de även har uppvisat bra kunskap om detta.” säger Sara Grytting, Webbansvarig för Svif.

Avtalet innefattar arbete med sökmotor –och konverteringsoptimering och sträcker sig fram till utgången av 2014.

För ytterligare information, vänligen kontakta: Henrik Zobal, VD, MediaAnalys +46 480 780811

• svif
  • vandrarhem sverige
  • högt på google
  • sökmarknadsföring
  • seo

MediaAnalys är ledande i Sverige inom internetmarknadsföring. MediaAnalys har hjälpt fler än 3700 företag att få nya kunder via nätet, och i synnerhet via sökmotorerna såsom Google och Yahoo.MediaAnalys vision är att vara den självklara partnern när det gäller sökmarknadsföring i Norden, såväl för stora som små företag.