Två av MediaAnalys grundare tecknar avsiktsförklaring med Getupdated

Getupdated har tecknat en avsiktsförklaring om att avyttra hela sitt innehav om 51 procent i MediaAnalys Trisodium AB till bolagets grundare vilka idag äger resten av aktierna.

MediaAnalys affärsidé är att leverera sökmarknadsföring i var tids vägledande digitalt media. Detta kan bestå i sökmotoroptimering av befintliga webbsidor, köpta annonsplatser på sökmotorer och portaler eller konstruktion av nya webbplatser med inriktning på att attrahera besökare till kunds huvudsakliga webbplats. MediaAnalys är idag ett av de ledande bolagen i Sverige inom området med 3000 genomförda kunduppdrag.

Vid tecknande av ett bindande avtal är det avtalade försäljningspriset 32 MSEK. Parternas avsikt är enligt avsiktsförklaringen att teckna ett bindande avtal under maj 2010. Köpare är en grupp investerare under ledning av två av MediaAnalys grundare, Henrik Zobal och Marcus Bäckman.

"Genom affären blir MediaAnalys återigen ett "självständigt" bolag. Både jag själv och min kollega Marcus Bäckman ser fram emot att driva bolaget vidare på resan mot att bli ledande i Sverige inom det expansiva området för internetmarknadsföring" kommenterar MediaAnalys VD, Henrik Zobal

För mera information kontakta VD Henrik Zobal på 0480-780811 eller henrik@mediaanalys.se

• avsiktsförklaring
  • getupdated