Menigo utökar sitt kunderbjudande genom att förvärva Restaurangakademien

Pressmeddelande   •   Apr 11, 2019 15:00 CEST

Menigo har varit delaktiga i Restaurangakademien sedan start och är idag delägare tillsammans med Arla. Nu köper Menigo ut Arla och går in som helägare i utbildningsföretaget, i syftet att driva och utveckla branschen i en positiv riktning.

Vi vet att något våra kunder och branschen har stora utmaningar med är att rekrytera och behålla personal. I och med detta förvärv kan vi ta en än mer aktiv del att driva och utveckla ett område som verkligen behövs för att bidra till branschtillväxt, och samtidigt stärka erbjudandet mot våra kunder, berättar Jonas Köhler, VD Menigo.

Restaurangakademien kommer att fortsätta drivas som ett separat bolag under eget varumärke men kommer nu ingå i Menigo-koncernen som ett 100% ägt dotterbolag.

Restaurangakademien grundades 1985 av kockarna Björn Halling, Örjan Klein, Frank Hollingworth och Åke Håkansson som ville skapa en gastronomisk mötesplats för restaurangbranschen. Idag står Restaurangakademien för både kunskap om och kärlek till maten genom att förse branschen med högsta kompetens via de bästa utbildningarna.

Kommentarer (0)

Kommentera