Välkommen till M-Digital och upptäck digital hälsa

Välkommen till M-Digital och upptäck digital hälsa

Hur kan hälso- och sjukvården utnyttja digitaliseringens potential när det kommer till vård av personer med kroniska sjukdomar så som multipel skleros (MS)? Det är en av de frågor som kommer att vara i fokus tisdagen den 13 februari då Merck bjuder in till öppet hus på det digitala innovationslabbet M-Digital.

Du är varmt välkommen att besöka labbet för att utforska några av de lösningar som M-Digitals samarbeten har resulterat i. Prova på att prata med den sociala roboten Furhat eller gör en digital kontroll av din rörelseförmåga, balans och hållning. Du kan också lära dig mer om vad som triggar dina stressnivåer och hur du hanterar dem via en bärbar stress-sensor.

Under eventet kommer det även finnas möjlighet att följa med på en VR-resa in i kroppen för att se vad som händer i hjärnan vid MS, ett tillfälle att lära sig mer om sjukdomen som varje år drabbar 1000 svenskar i åldern 20–40 år.

Datum: Tisdag 13 februari
Plats: EpiCenter, Mäster Samuelsgatan 36
Tid: 11:00 – 13:00

Om M-Digital
Mercks globala organisation driver sedan början av 2017 det digitala innovationslabbet M-digital på Epicenter i Stockholm. Syftet är att tillsammans med andra företag hitta och utveckla digitala hjälpmedel inom olika medicinska områden som till exempel MS.