Myrfritt med Myr Effekt

Myrfritt med Myr Effekt

Nu gör de snart sitt intåg igen, de sociala småkrypen som snabbt invaderar en vårvarm uteplats – med värmen kommer myrorna i tusental. Myr Effekt från Neudorff finns i olika former och är snäll mot miljön och växterna – men tuff mot de ovälkomna små gästerna.

Använd Myr Effekt pulver för en snabb och tillförlitlig bekämpning av myror utomhus; på terrasser, plattgångar och längs husgrunden. Myr Effekt innehåller inga syntetiska ämnen, utan enbart naturligt pyretrum från krysantemumblomman. Pulvret strös enkelt ut på myrornas gångvägar och vid ingångar till myrbon. Myr Effekt utvattning kan blandas med vatten för utvattning, då myrorna dör omgående när de kommer i direktkontakt med den aktiva substansen pyretrum. Vattna direkt på boet, gärna morgon och kväll då flest myror befinner sig i boet.

Använd biocider på ett säkert sätt. Läs alltid etiketten och produktinformationen före användning.

Neudorff är världsledande på marknaden när det gäller naturliga produkter för en levande trädgård. Företaget fokuserar på hobbyodlarens behov i första hand. Med ekologi och hållbarhetstanken ständigt närvarande, producerar det anrika familjeföretaget allt från naturligt gödsel till bekämpningsmedel mot myror.

Miljöcenter i Malmö AB bedriver tillverkning och handel med produkter för hus, hem och trädgård. Vi använder vår samlade kunskap för att tillhandahålla produkter med överlägsen kvalitet, säkerhet och omtanke om miljön till krävande kunder i utvalda segment. Vi arbetar med energi, passion och respekt för individen.

Kerstin Finnman

Produktchef - GreenLine, Blomstra & Wallco +46 40 668 08 50