Positiv respons på Berglunds första postlåda i plast

Positiv respons på Berglunds första postlåda i plast

Redan innan det finns ute i handeln, kommer den positiv respons på Berglunds första postlåda i plast.

– Vi saknade en plastlåda för att vara en komplett leverantör av postlådor, säger produktchef Christer Fransson vid Miljöcenter. Men vi lovar att du får mer än en enkel postlåda i plast, Berglund Stil 90 är en postlåda med genomtänkta funktioner och höga krav på kvalitet.

Alla som någon gång ägt en postlåda i plast, kan säkert vittna om lock som öppnas av vinden, för att till slut helt enkelt gå sönder. Det var ett av de tydliga kriterierna till designern bakom Stil 90: Locket får inte stå och ”prata” i vinden.
– Vi landade i en aeroform som gör att vinden helt enkelt inte får tag i locket, säger Christer Fransson. Dessutom är det fjäderbelastat och stängs av sig själv.
Ytterligare ett kriterium för nya Stil 90 var att den skulle vara flexibel avseende låsbarheten. Lådan du köper är inte låsbar, men är enkel att komplettera i efterhand med låset Berglund SafetyCare 90™, för säker och trygg hantering av din dagliga post.
Finns i färgerna grå och grön.
Monteras på Berglunds postlådestolpar Forma och Post-Stick

Berglund Stil 90 finns i handeln i höst. Läs mer på www.berglund-sweden.se

Cirkapris i handeln: ca 225 kr inkl moms

Berglund Sweden ägs sedan 2002 av Miljöcenter. Företaget grundades 1897 och var då ett plåtslageri med säte i Gällstad i Västergötland. Berglund Sweden är bland annat Nordens ledande tillverkare av postlådor och för nu traditionen med hantverk och design in i framtiden med högkvalitativa produkter för utemiljö.