Miljöpartiet i Eslöv drar tillbaka budgetförslag

Under onsdagen drog Miljöpartiet i Eslöv tillbaka sin budgetmotion till kommunfullmäktige. Innehållet var tänkt som satir, men missuppfattades som partiets egna förslag.

Det var inför måndagens budgetdebatt i kommunfullmäktige i Eslöv som avdelningen lämnade in sin budgetmotion som innehåller ett antal uppseendeväckande förslag. Förslagen var tänkta som satir, vilket även borde ha framgått tydligt i den intervju som därefter gjordes med Lokaltidningen.

– Jag beklagar det inträffade. Den budgetmotion som lämnades in stämmer varken överens med Miljöpartiets politik i stort eller partiets politik i Eslöv. Sarkasm är svårt i skrift och budgeten borde aldrig ha lämnats in. Vi har så klart dragit tillbaka den nu, säger Rickard Sallermo, gruppledare för Miljöpartiet i Eslöv.

– Förslagen i budgeten är inte i linje med Miljöpartiets politik. Därför är det bra att Eslöv nu valt att dra tillbaka den, säger Fredrik Hanell, distriktsordförande i Miljöpartiet Skåne.

Rickard Sallermo, gruppledare MP Eslöv
Tel, 079-337 99 83