Miljöpartiet i Landskrona kräver att Liberalerna går till botten med SD-anklagelser

Det har de senaste dagarna publicerats uppgifter i media om att det ska ha förekommit samarbete mellan Liberalerna, som det största partiet i vårt minoritetsstyre i Landskrona, och Sverigedemokraterna. Sedan rapporteringen i media ägde rum har Miljöpartiet i Landskrona fått ytterligare uppgifter om att det ska ha skett okända kontakter mellan Liberalerna och Sverigedemokraterna.

Skulle detta stämma är det självklart helt oacceptabelt och inget Miljöpartiet i Landskrona står bakom på något sätt. Miljöpartiet i Landskrona har aldrig haft något samarbete med Sverigedemokraterna och har heller inte känt till att det ägt rum några sådana kontakter mellan andra partier i “treklövern” och Sverigedemokraterna.

Miljöpartiet i Landskrona ser väldigt allvarligt på uppgifterna och kräver att Liberalerna i Landskrona nu går till botten med det här, så att vi och väljarna får en klar bild av vad som har hänt. Vi kommer inte att ha vidare politiska samtal med Liberalerna förrän vi har fått tydligt besked och avståndstagande från Liberalerna gentemot Sverigedemokraterna.

För ytterligare frågor, kontakta Miljöpartiet i Skånes
presskontakt Linnéa Skoogh 0725-951058